Onze tips:

Slogan / Slagzin

Bij "Even Apeldoorn bellen" of “Just do it!” weet iedereen gelijk over wie we het hebben. Een slogan (of slagzin) verzinnen is moeilijk: in een paar woorden wilt u veel duidelijk maken en aandacht trekken. Het is prettig wanneer een slogan gemakkelijk is te onthouden én niet door een ander bedrijf gebruikt wordt. Door deze voorwaarden vergt het verzinnen van een slagzin een hoop creativiteit van de tekstschrijver.

Een slagzin kan een zeer bepalende rol krijgen in bijvoorbeeld een reclame campagne of fungeert als onderschrift in uw logo. De tekst voor de slogan is dus de meest pakkende soort tekst die iemand kan schrijven. Een slogan in de Engelse taal lijkt de slogan meer kracht te geven. Kijk hier wel mee uit, omdat het soms ook een beetje "over the top" overkomt.

Begin een campagne of ontwikkeling van uw (nieuwe) corporate identity met het formuleren van de slogan naar aanleiding van uw visie. De slagzin legt dan de basis. Dit vergemakkelijkt het schrijven van andere teksten en helpt tevens uw grafisch ontwerper op weg.